Ölmeden bu hayalimi gerçekleştirmek istiyorum





İnsanlar; ana babalarının ölümlülerini unuturlar da, topraklarının elden gidişini unutmazlar.

Machiavelli

en güzel meyve bahçeleri ile ilgili görsel sonucu


Geçenlerde köyümüze gittiğimde doğduğum evin önünden geçtim, zaten atıl bir durumdaydı belediye de kimseye zarar vermesin diye yıkmış.
Üzüldüm, içim acıdı.
Doğduğum ev 5 dönüm bir arazi üzerine kurulmuştu.
Bir ana bine bir ağıl, bir ahır ve köylerde tandır damı diye bilinen bir bağımsız bölümden oluşuyordu.
Kocaman da bir bahçeci vardı.
İçinde devasa büyüklükte bir ceviz ağacı vardı.
O ceviz ağacı bütün köye yetiyordu da artıyordu bile.
Dahası; kaysı, kiraz, vişne, dut, iğde ağaçları da vardı.
Orası dedemin de babası olan Abdullah dede tarafından yurt edinilmiş.
Abdullah dedenin 4 erkek çocuğu var.
En büyüğü (dedem) köyde kalmış seksenlerin ortasına kadar.
Ondan sonraki erkekler ellilerden itibaren şehre gitmişler.
Abdullah dede çocuklarına 600 dönüm tarla ve o 5 dönüm arazi üstüne inşa edilen evi bırakmış.
Benim kendi dedemin de şehre yerleşmesi ile orası sahipsiz kalmış.
Onlarca ağacın olduğu bahçe virane olmuş, ağaçlar kurumuş.
Ağılı ve ahırı köyde komşular kullanmış daha sonra onlarda terk etmiş.
Bir müddet halalarımdan biri kalmış o evde.
Ev nihayet tamamen sahipsiz kalınca iyice harabe olmuş ve yıkılmış.
Köyde bizim aileye dair hiçbir unsur yok maalesef.

Aklımdan orayı tel örgüyle çevirip ağaçlandırmak geçiyor.
Ata yadigarı topraklara can vermek istiyorum.
Köyün tam ortasında bir cennet bahçesi yaratmak istiyorum.
İnşallah bunu başarabilirim.
Ölmeden bu hayalimi gerçekleştirmek istiyorum.


bugün günlerden perşembe
ocak 2017

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Lolita'nın kayıp hikayesi (2)

Sen beni unutamazsın

Duaya nail olmak