Türkiye’de iddiayla gerçek örtüşmüyor


Mustafa Yeneroğlu

1 Kasım 2015 seçimlerinde AK Parti’den milletvekili seçildi.

Köln Hukuk Fakültesi’ni bitirdi.
Anlayacağınız gurbetçi bir kardeşimiz.
Türkiye’nin Almanya’daki sözcüsü konumunda. 
TV açık oturumlarında Türkiye’nin penceresi.

Bu kardeşimize sormuşlar: Türkiye'ye uyum sağlayabildin mi?
O kadar dertliymiş ki, bakın neler demiş:
Birçok konuda zorlanıyorum. Benimle iletişim halinde olanlar da benim mentalitem itibariyle zorlanıyor. Özellikle parti içinde Türkiye’de yeni olan göç ve diaspora politikalarıyla ilgili bilgi ve bilinç düzeyini artırmaya çalışıyorum. Basın mensuplarıyla iletişimde zorlanıyorum. Türkiye’de basın çok sansasyonel bir dile sahip. Türkiye’de Meclis yasama organı. Ama yasamaya neredeyse bürokrasi hakim. Bana göre ne toplum Meclis’i yasama organı olarak değerlendiriyor, ne de milletvekilleri.

Günlük hayatta, sokakta, trafikte uyum sağlayamadığınız noktalar var mı?
Ben Türkiye’nin geldiği konum, söylem ve iddialarıyla mevcut insan kaynakları gücünün örtüşmediğini görüyorum. İnsan kaynaklarının yetersiz olduğu kanaatindeyim. Trafik ahlakı, iş ahlakı konusunda Türkiye’de iddiayla gerçekler çoğu zaman örtüşmüyor. Türkiye’de maalesef uzmanlıklara çok değer verilmediğini görüyorum. İnsanların ilişkileri bilgiden uzmanlıktan çok daha etkin. Özellikle insanların kayrıldığını, yakınlık derecesi üzerinden tercih edildiğini düşünüyorum. Hayat Türkiye’de çok stresli ve çok yoğun. İnsanlar müthiş bir yarış içinde. Bu tabi insanların çok dinamik ve yaratıcı olmasını da beraberinde getiriyor. Diğer taraftan bu agresif eda insani ilişkilere de yansıyor. Mesela trafikte yol güçlünün hakkıdır. Türkiye’de sürücü bir yayanın karşıya geçeceğini görünce, yavaşlama yerine daha çok gaza basıyor. Yaya geçidinde hiçbir sürücü bırakın durmayı, yavaşlamıyor bile. Ben kendi şoförümü bile ikna edemedim bu konuda. Her ortamda güçlünün zayıfı ezmeye çalıştığı bir görüntü var. Herkes adaletli olunmasını bekliyor ama kendisinin de kayrılmasını istiyor. Böyle bir gariplik var.

Dokunulmazlığı olan bir Milletvekili bile uyum konusunda sıkıntı yaşıyorsa, memleket sevdası ile yanıp tutuşan ve sürekli dönüş hayali kuran vatandaş ne yapsın?
Türkiye gerçekten çok zor.
Öyle şöyle olur böyle olur hayallerine kapılıp gelmeyin.
Sağlam sinir sisteminiz ve güvenceniz olsun.


Bugüne de bu hususu not düşelim istedik.
Bugün günlerden Perşembe aylardan Kasım.
Türkiye’de iddiayla gerçek örtüşmüyor


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Lolita'nın kayıp hikayesi (2)

Sen beni unutamazsın

Duaya nail olmak